zondag 4 september 2011

leesautobiografie

hoi,
dit is mijn leesautobiografie:

Ik heb tot nu toe best wel wat boeken gelezen die op de leeslijst staan.
Vooral de boeken van Khaled Hosseini hebben veel indruk op mij gemaakt.
De verhalen die hij schrijft, spelen zich in zo'n andere wereld af dat ik het verschil schokkend vind.
Dat had ik bij beide boeken. Khaled Hosseini schrijft op een fijne manier en zorgt ervoor dat je graag door wil lezen.

Mijn leesgewoontes zijn niet zo bijzonder. In vakanties lees ik veel, met school heb ik er weinig tijd voor. Als ik gewoon school heb lees ik in bed af en toe, of als ik niet kan slapen.

Ik weet nog niet precies wat voor boeken ik leuk vind. Fictie, misdaad en thrillers vind ik in ieder geval niet leuk. Dat spreekt mij niet aan omdat ik me slecht in deze situaties kan verplaatsen en misdaad boeit me gewoon niet zo. Boeken die over levensverhalen van mensen gaan spreken me wel aan. Dan niet de autobiografieën, maar de verhalen uit het dagelijks leven.

Qua leesniveau zit ik denk ik tussen de 2 en 3. In de afgelopen zomervakantie heb ik wat moeilijkere literatuur gelezen en dat vond ik vaak wel leuk. Ik wil graag lezen en ook belangrijke boeken lezen, k denk dat dat goed is voor mijn algemene ontwikkeling.

2 opmerkingen:

  1. Hi Laura,

    Op het eerste gezicht ziet het er kort uit. Maar als je het gelezen hebt dan merk je wel dat je veel te weten bent gekomen over jouw lees verleden.
    Misschien was het goed geweest om een paar boeken wat uitgebreider te beschrijven. Dit hoef je natuurlijk niet nu te herschrijven, maar dit is wel een tip voor de volgende keer.
    Verder is het goed dat je gewoon de vragen hebt beantwoord die in het volg model stonden.

    Groetjes, Boning Gong

    P.S. Mooie opmaak! (+punt)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Laura,

    Ik vind het goed dat je van jezelf weet wat voor soort boeken je leuk vind en op welk leesniveau je zit. Als je zo doorgaat met meer lezen in de vakantie enzo dan kun je makkelijk tot een hoger leesniveau komen en verder het ziet er prima uit, goed met alinea's dus goed gedaan laura.

    Gr Moos

    BeantwoordenVerwijderen